Sprawdzenie plików
Każdy plik jest przez nas sprawdzany pod kątem poprawności technicznej.
Sprawdzanie nie obejmuje: poprawności zawartości, pisowni ortografii i stylistyki.
Sprawdzany jest:
format pliku, format pracy, spady, uszkodzeń pliku wynikłych z przesłania.
Zdarza się, że zauważymy i sygnalizujemy inne możliwe problemy z plikiem – zbyt niska rozdzielczość bitmap, niedoskonałości w szparowaniu zdjęć, błędy składu, kompozycji. Jednakże nie gwarantujemy tego typu kontroli i wyłapania błędów ani tym bardziej nie przejmujemy odpowiedzialności za błędy na wydruku!
Prace wydrukowane z błędem, ale zgodnie z dostarczonym plikiem, nie mogą być przedmiotem reklamacji.
Cenna informacja
Aby uniknąć błędów w przygotowywaniu plików do druku prezentujemy kilka ogólnych informacji na ten temat.
Poniżej znajdą Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.
Jak przygotować plik do druku
Najlepszy do druku jest plik PDF, jednak poradzimy sobie także z plikami z rozszerzeniem JPG, AI, CDR, TIF, PSD czy EPS.
- Prace do druku powinny być przygotowane w formacie docelowym ( skali 1:1 ), w rozdzielczości 300 dpi.
- Wszystkie elementy powinny być zapisane w przestrzenie barwnej CMYK, przyjmujemy jednak też prace przygotowane w RGB.
- Plik powinien być „spłaszczony” – nie powinien zawierać warstw, kanałów itp.
- Teksty powinny być zamienione na krzywe.
Projekt powinien zawierać:
- spad, czyli grafika wyciągnięta poza obszar netto pracy (pracy po docięciu). Spad gwarantuje, że po przycięciu pracy obszar zadruku będzie dochodził do samej krawędzi pracy. Dodatkowo teksty lub grafika powinny być oddalane od linii cięcia – Umieszczone zbyt blisko mogą zostać ścięte.
- sznyty/pasery, czyli punkty wyznaczające linie cięcia. Są to znaki w postaci cienkiej kreski poza formatem netto pracy, pokazujący w którym miejscu ma być przycięta praca.
- oznaczenia zginania/bigowania, czyli punkty wyznaczające linię gięcia, umieszczone poza formatem netto pracy. Umożliwiają właściwe, zgodne z założeniem projektu wykończenie pracy.
- prace wielostronicowe, powinny być zapisane w jednym pliku (zawierające wszystkie strony nawet puste). Prace do oprawy zeszytowej powinny być podzielne przez liczbę stron 4.
Jak zamówić
Zamówienia i pliki przyjmowane drogą mailową na adres info@drukmax.pl lub osobiście.
Małe pliki można przesłać pocztą elektroniczną na nasz adres.
Pliki powyżej 10 MB proszę przesyłać za pomocą WeTransfer.
https://wetransfer.com/
Zamówienie powinno zawierać dokładny opis zamawianego produktu:
– nazwa zamówienia z plikiem,
– nakład,
– kolorystyka,
– rodzaj i gramatura papieru,
– obórka introligatorska,
– sposób odbioru.
Oraz pełne dane zamawiającego takie jak:
– pełną nazwę firmy (numer NIP, dokładny adres),
– imię i nazwisko osoby kontaktowej,
– numer telefonu.
Po przyjęciu zamówienie skontaktujemy się z Państwem w celu ustalenia szczegółów realizacji zamówienia.